افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 548
  • بازدید: 13
  • 1403/06/17 - 06:54:42

همزمان باتعطیلات؛

سرعین مملو از مسافر شد

سرعین مملو از مسافر شد

همزمان با تعطیلات چند روز گذشته، خیل مسافران و گردشگران ورودی به سرعین، این شهر را به نقطه‌ای با صد درصد پر شدگی مراکز اقامتی و پذیرایی روبه‌رو کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به نقل از خبرگزاری تسنیم به دنبال تعطیلات چند روز اخیر و آب و هوای خنک و مطبوع در شهرهای مختلف استان اردبیل، خیل مسافران و گردشگران ورودی به استان اردبیل را شاهد هستیم که تراکم زیادی را در ورودی شهرهای گردشگری نظیر سرعین، مشگین‌شهر و خلخال رقم زده است.

ورودی گردشگران از مسیرهای آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و سرچم شرایط متفاوتی را در استان اردبیل رقم زده به طوری که در برخی از شهرهای گردشگری استان اردبیل جای سوزن انداختن نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در شهر سرعین دیگر امکان پذیرش مسافر و گردشگر وجود ندارد به طوری که تمام مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌‌های موقت و خانه‌های مسافر مملو از گردشگرانی است که از شهرهای مختلف به سرعین و مشگین‌شهر روی آوردند.

حسن محمدی‌ادیب تصریح کرد: از ابتدای تابستان تاکنون بیش از 980 اقامت در مراکز اقامتی استان ثبت شده و چندین برابر این میزان ورودی مسافر و گردشگر را به شهرهای مختلف به شکل اقامت موقت و چادرزنی در بوستان‌ها و حتی مسیرهای شهرهای مختلف شاهد هستیم.

وی گفت: با توجه به هوای خنک و تنوع جاذبه‌های گردشگری، مسافران و گردشگران تابستانی ترجیح دادند تا در روزهای پایانی این فصل در این استان حاضر شده و از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه مشکلات مربوط به قطعی برق، آب و کمبود نان در این شهر رفع شده است، افزود: تلاش بر این است تا نیازمندی مسافران و گردشگران در حد وسع و توان تأمین شده و زمینه راحتی سفر آنها فراهم آید.

محمدی‌ادیب تنوع خدمات رسانی به گردشگران و افزایش مدت ماندگاری آنها را در سرعین و سایر شهرها یادآور شد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پل‌های معلق در شهرهای مختلف این استان به همراه ایجاد جذابیت‌های گردشگری در حوزه طبیعی، تاریخی، فرهنگی و سازه‌های هیجانی زمینه‌ای را فراهم کرده تا عمده گردشگران از سفر خود و مدت اقامتشان لذت ببرند.

فرماندار شهرستان سرعین نیز اضافه کرد: به دنبال پیگیری‌های 2 روز اخیر و با عنایت استاندار اردبیل و سایر مدیران مشکل قطعی برق، آب و کمبود نان برطرف شده و در حال حاضر شرایط خوب اقامتی را برای گردشگران و مسافران شاهد هستیم.

باقر باقرزاده بیان کرد: با هرگونه تخلف گران‌فروشی یا افزایش فضاهای اقامتی در شرایط اضطرار برخورد جدی را با متخلفان انجام می‌دهیم و قطعا تشدید نظارت‌ها را در این حوزه شاهد هستیم.

رئیس جامعه هتل‌داران استان اردبیل نیز با انتقاد از تعدد مراکز غیرمجاز پذیرش مسافران و گردشگران یادآور شد: ما سال‌هاست که هشدار لازم را به مسئولان داده‌ایم چرا که برخی از افراد به صورت غیرمجاز و غیرقانونی اقدام به راه‌اندازی مراکز موقت پذیرش مسافران می‌کنند و با گران‌فروشی سعی دارند تا آبروی فعالان مراکز اقامتی رسمی اعم از هتل، هتل آپارتمان و میهمان‌پذیرها را ببرند.

جعفر بذری تصریح کرد: به هیچ وجه افزایش چندین برابری قیمت مراکز اقامتی قابل قبول نیست و در مجموعه‌های دارای مجوز رسمی چنین تخلفی رخ نمی‌‌دهد و اگر تخلفی هم رخ داده متوجه عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب است که در سرعین سعی می‌کنند از فضای به وجود آمده سوءاستفاده کرده و دست به گران‌فروشی بزنند.

رئیس جامعه هتل‌داران استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود مسئولان امر با متخلفان برخورد کرده و اجازه دهند تا صدور مجوز از درگاه ملی برای فعالان این عرصه انجام شده و نظارت‌ها را در این بخش تقویت کنند.

باوجود برخی مشکلات در زیرساخت‌های شهرهای گردشگری به ویژه سرعین، مشگین‌شهر، اردبیل و خلخال ورودی گردشگران همچنان رو به افزایش است و به نظر می‌رسد تا پایان تابستان مجموع ورودی گردشگران به استان از ابتدای سال به بیش از پنج میلیون مسافر افزایش پیدا کند.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • سرعین مملو از مسافر شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده به‌اضافه ده