افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 557
  • بازدید: 13
  • 1403/06/19 - 22:13:02

امام جمعه شهرستان سرعین:

امام یازدهم الگوی اخلاقی و انسانی است

امام یازدهم الگوی اخلاقی و انسانی است

امام جمعه شهرستان سرعین گفت: الگو گرفتن از امام یازدهم به معنای تلاش برای رسیدن به ارزش‌های اخلاقی و انسانی در تمامی جوانب زندگی است.

حجت الاسلام محمد شیرعلیپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  گفت: الگو گرفتن از امام حسن عسکری (علیه‌السلام) به معنای پیروی از ارزش‌ها و فضایل اخلاقی ایشان در زندگی روزمره است. 


وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در شرایط سخت سیاسی و اجتماعی، هرگز از دین و ایمان خود دست نکشیدند. در زندگی امروز، ما نیز باید در برابر فشارها و چالش‌ها پایداری کنیم و به ارزش‌های دینی خود پایبند باشیم.

امام جمعه سرعین گفت: ایشان همواره تقوای الهی را رعایت کرده و از گناه دوری می‌کردند. این به ما یادآوری می‌کند که در هر شرایطی باید مراقب رفتار و کردار خود باشیم و زندگی را بر اساس اصول دینی پیش ببریم.

حجت الاسلام شیرعلیپور مطرح کرد: امام حسن عسکری (ع) نمونه بارزی از صبر و شکیبایی بودند. در مواجهه با مشکلات و سختی‌های زندگی، می‌توانیم از ایشان الگو بگیریم و با صبر و امید، مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: با وجود جایگاه رفیع امام، ایشان زندگی بسیار ساده‌ای داشتند. این آموزه‌ای است که ما نیز می‌توانیم در زندگی خود دنبال کنیم و از اسراف و تجملات بی‌مورد دوری کنیم.

امام جمعه سرعین گفت: امام حسن عسکری (ع) به علم و دانش اهمیت زیادی می‌دادند و با وجود فشارهای سیاسی، به شیعیان خود دانش می‌آموختند. ما نیز باید به دنبال افزایش دانش خود باشیم و از علم برای پیشرفت فردی و اجتماعی استفاده کنیم.

حجت الاسلام شیرعلیپور مطرح کرد: ایشان با مردم با لطف و مهربانی رفتار می‌کردند و به نیازمندان کمک می‌کردند. در زندگی امروز نیز می‌توانیم با کمک به دیگران و رفتار نیکو، از این ویژگی اخلاقی امام پیروی کنیم.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در سخت‌ترین شرایط هم جامعه شیعیان را هدایت می‌کردند. ما نیز در زندگی خانوادگی، اجتماعی و کاری خود می‌توانیم نقش رهبری و هدایت را با صداقت و خردمندی ایفا کنیم.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • امام یازدهم الگوی اخلاقی و انسانی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده به‌اضافه شش