افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 558
  • بازدید: 13
  • 1403/06/19 - 22:16:51

فرمانده سپاه شهرستان سرعین:

امام یازدهم از دانش بسیار عمیقی برخوردار بود

امام یازدهم از دانش بسیار عمیقی برخوردار بود

رمانده سپاه شهرستان سرعین گفت: امام یازدهم از دانش بسیار عمیقی برخوردار بود که در زمان خودشان خدمت های زیادی برای دین اسلام انجام دادند.

شاپور حسن زاده در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی  «افق سرعین»،  گفت: امام حسن عسکری (علیه‌السلام)، امام یازدهم شیعیان، به خصوصیات اخلاقی و فضائل برجسته‌ای معروف بودند. 

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) از دانش بسیار عمیقی برخوردار بودند. حتی در دوره‌ای که ارتباط شیعیان با امام محدود شده بود، ایشان از طریق نامه‌ها و وکلای خود به سؤالات و مشکلات علمی و دینی پاسخ می‌دادند.


فرمانده سپاه شهرستان سرعین گفت: زهد و ساده‌زیستی: با وجود اینکه در دوران امام عسکری (ع) حکومت عباسیان فشار زیادی به شیعیان وارد می‌کرد، ایشان زندگی بسیار ساده‌ای داشتند و از تجملات دنیوی پرهیز می‌کردند.
حسن زاده تصریح کرد:  امام حسن عسکری (ع) به عبادت و ارتباط قوی با خداوند شناخته شده بودند. ایشان همواره اهل نماز و دعا بودند و شب‌ها به عبادت مشغول بودند.

وی اظهار داشت: دوران امامت ایشان یکی از دشوارترین دوره‌ها برای شیعیان بود، اما امام حسن عسکری (ع) با صبر و استقامت در برابر مشکلات و فشارهای حکومت عباسیان ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه شهرستان سرعین گفت: امام عسکری (ع) به عنوان فردی مهربان و کریم شناخته می‌شدند که به نیازمندان کمک می‌کردند و با مردم با لطف و بزرگواری رفتار می‌کردند.

حسن زاده تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های فراوانی که حکومت عباسی بر امام اعمال کرده بود، ایشان از طریق نامه‌نگاری و ارسال وکلا، همچنان شیعیان را هدایت می‌کردند و ارتباط خود با پیروانشان را حفظ کردند.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) با وجود تحت نظر بودن توسط حکومت، هرگز از بیان حقیقت و دفاع از حقایق دین کوتاهی نکردند و با شجاعت در برابر ظلم و بی‌عدالتی ایستادند، این خصوصیات، امام حسن عسکری (ع) را به عنوان یکی از الگوهای اخلاقی و معنوی برای مسلمانان، به ویژه شیعیان، قرار داده است.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • امام یازدهم از دانش بسیار عمیقی برخوردار بود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست منهای نه