افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 559
  • بازدید: 19
  • 1403/06/20 - 07:11:40

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اعلام کرد:

حضور ۲ میلیون گردشگر در استان اردبیل

حضور ۲ میلیون گردشگر در استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از ورود حدود ۲ میلیون گردشگر و مسافر به این استان طی ۱۰ روز اخیر و اشغال ۱۰۰ درصد تمام هتل‌ها و مراکز اقامتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به نقل از ایرنا حسن محمدی ادیب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آمار گردشگران ورودی به استان در ۱۰ روز اخیر با بررسی و انطباق گزارش‌ها و آمارهای ثبت شده از ناحیه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استخراج شده است.

وی ادامه داد: طی ۱۰ روز اخیر شهرستان‌های سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، نیر و نمین به ترتیب بیشترین ورود گردشگران و مسافران را تجربه کردند و ظرفیت همه مراکز اقامتی استان تکمیل شد.

وی افزود: میزان بازدید از موزه‌های استان اردبیل نسبت به تابستان گذشته ۲ برابر شده و حضور گردشگران خارجی نیز در گردشگاه‌ها و تفرجگاه‌های این استان نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و این توفیق از تاثیرات برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است.

محمدی ادیب گفت: حضور کم‌رنگ گردشگران و مسافران در شهرهای شمالی استان اردبیل، ناشی از ضعف زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی نیست بلکه ضعف در تبلیغات و معرفی مناطق گردشگری شمال استان مشهود است.

او اضافه کرد: امسال برنامه ایران‌گردی را برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری شمال استان اردبیل به شهرستان‌های شمالی استان سوق دادیم و البته از کوثر و شهرهای دیگر نیز فیلم‌های مستند تهیه شد که در ماه‌های آینده از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد اما در مجموع حجم تبلیغات و معرفی ظرفیت‌های گردشگرپذیر گرمی، پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و جعفرآباد باید ارتقا یابد و رسانه‌ها نیز در این راستا بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای ایجاد یا توسعه مناطق و زیرساخت‌های گردشگری نیز در جذب و ماندگاری مسافران اهمیت دارد و از ناحیه این اداره کل تلاش می‌کنیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای غنای قابلیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان استفاده کنیم.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شد.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • حضور ۲ میلیون گردشگر در استان اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده به‌اضافه هفت