افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 560
  • بازدید: 17
  • 1403/06/20 - 22:35:18

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

در اول مهرماه کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

در اول مهرماه کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در اول مهرماه کلاس بدون معلم نخواهیم داشت و سعی کردیم کمبود معلم رفع کرده و امکان بهره‌مندی تمامی دانش‌آموزان در ساعات درسی را از معلمان با تجربه و شایسته فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به نقل از خبرگزاری تسنیم کلام‌الله صفری عصر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور شورای آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: 27 و 28 شهریورماه 2 جشن نوآموزان و دانش‌آموزان ورود به مقطع ابتدایی در جای جای استان اردبیل برگزار می‌شود تا شاهد آغاز سال تحصیلی با شرایط مناسب و مطلوب باشیم.

وی با بیان اینکه اجباری از سوی مدارس برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان در استان وجود ندارد، تصریح کرد: از اول مهرماه نیز تمامی مدارس استان به روی دانش‌آموزان باز خواهد بود تا با ساماندهی مناسب معلمان و کلاس‌بندی دانش‌آموزان بتوانیم مهر با نشاط و سرزنده‌ای را شروع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در قالب پروژه مهر به صورت ملی و استانی پیگیری می‌شود و سعی ما بر این است تا در 10 روز باقیمانده تا شروع سال تحصیلی نواقص و کاستی‌های مربوط به بازگشایی مدارس اعم از ثبت‌نام، کلاس‌بندی، ثبت سفارش، کتب درسی، ساماندهی نیروی انسانی، صدور ابلاغ پرسنل، تأیید ضوابط و تراز منابع انسانی را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار داده و ایرادات را رفع کنیم.

صفری افزود: در اول مهرماه کلاس بدون معلم نخواهیم داشت و سعی کردیم کمبود معلم را با بهره‌‌گیری از روش‌های پنجگانه، جذب و استخدام‌های جدید و نیروهای حق‌التدریس رفع کرده و امکان بهره‌مندی تمامی دانش‌آموزان در ساعات درسی را از معلمان با تجربه و شایسته فراهم کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با راهی شدن 265 هزار دانش‌آموز و بیش از 19 هزار معلم در سال تحصیلی جدید تلاشمان بر این خواهد بود تا سال تحصیلی پر از شور و نشاط و انگیزه مضاعف را آغاز کرده و ایرادات احتمالی را نیز تا 10 روز آینده برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در قالب طرح شهید روح‌الله عجمیان مرمت و بهسازی 195 واحد آموزشی با اولویت مناطق محروم در حال تکمیل شدن است که در این طرح سعی شده تا بهسازی و شاداب سازی مناطق با رنگامیزی، ایزوگام و آسفالت‌ریزی محوطه مدارس و مرمت و بهسازی چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی به انجام برسد.

صفری بیان کرد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی طرح‌های مختلفی را برای شاداب‌سازی، تعمیرات کلاس‌های درس و ساخت و نوسازی سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار داده که این طرح طراوت خاصی را به مدارس خواهد داد.

وی به اطلاعیه جدید آموزش و پرورش مبنی بر رسیدگی به مشکلات استخدامی و گزینش نیروها یادآور شد: 21 هزار نفر نیرو در سطح کشور پذیرفته شده و نزدیک به 91 هزار نفر نیز در مراحل مختلف گزینش و تأیید نهایی هستند که سهم استان اردبیل نیز جذب نیروهای شاخص در رشته‌های مختلف است که با کسب حدنصاب و گذراندن مصاحبه و گزینش شاهد جذب آنها به واحدهای آموزشی خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد ساماندهی سرویس مدارس تصریح کرد: خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان با مراجعه به سامانه سپند می‌توانند سرویس دانش‌آموزان خود را انتخاب کرده و نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند.

صفری از اولیا خواست تا برای جلوگیری از ترافیک سنگین به ویژه در هسته مرکزی شهر از تردد تک سرنشین جلوگیری کرده و از ظرفیت سرویس مدارس و ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • در اول مهرماه کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش منهای چهار