افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 563
  • بازدید: 25
  • 1403/06/21 - 10:04:53

مسئول کتابخانه روستای ورگه سران شهرستان سرعین اعلام کرد:

۲ هزار کتاب در کتابخانه ورگه سران

۲ هزار کتاب در کتابخانه ورگه سران

مسئول کتابخانه دکتر خیراندیش روستای ورگه سران شهرستان سرعین گفت: حدود ۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه دکتر خیراندیش روستای ورگه سران وجود دارد.

  مهدی آقازاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  گفت: کتابخانه دکتر خیراندیش روستای ورگه سران در سال ۱۴۰۲ توسط خیر شهرستانی ساخته و در اختیار اهالی روستا و شهرستان سرعین قرار داده شده است.

 وی افزود: کتابخانه ورگه سران حدود یک هزار عضو در شهرستان سرعین دارد که بیشترین مراجعه‌کنندگان کودکان، نوجوانان، بانوان، دانشجویان و دانش‌آموزان هستند.

 مسئول کتابخانه ورگه سران توضیح داد: کتابخانه در وقت‌های اداری باز است علاقه‌مندان به کتاب و کتابخانه می‌توانند در زمان‌های اداری در این مکان فرهنگی حضور داشته و از چشمه‌های فرهنگی و علمی استفاده کنند.
 
 آقازاده تصریح کرد: شعر در سرعین جایگاه نسبتاً خوبی دارد و در حال حاضر حدود ۲۰ شاعره اهل‌قلم در شهرستان وجود دارد؛ ولی متأسفانه استقبال عمومی نسبت به شعر خیلی کم است.
 
 وی افزود: کتابخانه منبع غنی اطلاعات در تمام رده‌ها و حوضه‌ها به شکل طبقه‌بندی و به‌صورت منظم موجود هستند که حدود ۲۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان موجود است و اینکه با منابع مرجع و نشریه‌های بروز در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار داده می‌شود.
 
 مسئول کتابخانه ورگه سران گفت: به‌غیراز منابع کتابخانه‌ها برنامه‌های فرهنگی و نشست‌های کتابخانه‌ای به‌صورت هفتگی دایر است و برای کودکان و نوجوانان کارگاه‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌شود.
 
 آقازاده تصریح کرد: مسئولین به امر فرهنگی کم‌توجه هستند چه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و چه در دیگر حوزه‌های فرهنگی، مسئولین بیشتر از فرهنگی اقتصادی فکر می‌کنند.
 
 وی در پایان سخنان خود مطرح کرد: از مسئولین مربوطه درخواست داریم نسبت به نهادهای فرهنگی بیشتر اهتمام بورزند به‌ویژه در تأمین مالی و حقوق متناسب کتابداران که با تورم واقعی کشور و با تأمین هزینه‌های زندگی و معیشت کتابداران به این قشر فرهنگی کمک شایانی انجام دهند تا از پس حداقل هزینه‌های زندگی بر آیند.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ۲ هزار کتاب در کتابخانه ورگه سران

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده به‌اضافه سه