افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 564
  • بازدید: 14
  • 1403/06/24 - 07:09:51

مسئول کتابخانه‌های شهرستان سرعین اعلام کرد:

۲۴ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های سرعین

۲۴ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های سرعین

مسئول کتابخانه‌های شهرستان سرعین گفت: ۲۴ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهری و روستای شهرستان سرعین وجود دارد.

 داور نصرتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  گفت: کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) اولین کتابخانه شهرستان سرعین است که در سال ۱۳۸۰ در این شهرستان افتتاح شده است.

 وی افزود: در شهرستان سرعین ۳ کتابخانه عمومی وجود دارد که اولین مورد ذکر شده در سرعین است و سایر کتابخانه‌ها که یکی در روستای ورگه سران به نام کتابخانه عمومی دکتر خیراندیش و مورد دیگر در روستای شایق به نام کتابخانه عمومی استاد اسداللهی است.

 
 مسئول کتابخانه‌های شهرستان سرعین با اشاره به کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) سرعین گفت: این کتابخانه بالای ۱۹ هزار جلد کتاب دارد که در استفاده عموم افراد قرار داده می‌شود.
 
 نصرتی اظهار داشت: برنامه‌های روتین این کتابخانه از جمله قصه‌گویی، جمع‌خوانی، نمایش خلاق، نشست‌های ادبی، کارگاه آموزش نقاشی روی سفال، مسابقات کتاب‌خوانی، نمایشگاه کتاب، نمایشنامه‌خوانی و پنجشنبه‌های دانایی با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
 

 وی مطرح کرد: کودکان بیشترین استقبال را از این کتابخانه دارند و در بین افراد بزرگ‌تر خواهران بیشتر از برادران از استقبال می‌کنند.

 مسئول کتابخانه‌های شهرستان سرعین گفت: جهت دریافت کتاب می‌توان به‌صورت آنلاین در سامانه سامان ثبت‌نام کرده یا به‌صورت حضوری در کتابخانه ثبت‌نام کرد که در یک دوره یک‌ماهه اعضای کتابخانه می‌توانند از کتاب‌های موجود استفاده کنند.

 نصرتی مطرح کرد: در بین کتاب‌های موجود کتاب‌های ادبیات دینی، تاریخی و کودکان از سایر کتاب‌ها طرف‌دار بیشتری دارد.
 
 وی اظهار داشت: با مدارس ارتباط تنگاتنگ داریم و در طرح کتاب من کتاب‌های که در کتابخانه هدف نباشد از رده‌های بالاتر جهت استفاده در اختیار عضوها قرار می‌گیرد.
 
 
 مسئول کتابخانه‌های سرعین در پایان سخنان خود گفت: از مسئولان درخواست داریم به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر توجه شود برای مثال شهر ایردموسی بدون کتابخانه است و نیازمند کتابخانه عمومی است.
 
 
انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ۲۴ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های سرعین

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست به‌اضافه نه