افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 569
  • بازدید: 11
  • 1403/06/24 - 07:06:06

زیرساخت‌های گردشگری مهم‌ترین ویژگی منطقه است

زیرساخت‌های گردشگری مهم‌ترین ویژگی منطقه است

زیرساخت‌های گردشگری مهم‌ترین ویژگی منطقه است و باید برای رونق شهر و شهرستان زیر ساخت های گردشگری توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، زیرساخت های گردشگری از جمله عوامل موثری هستند که می توانند مستقیماً منجر به ارائه  خدمات شوند و برخورداری از آن ها می تواند توان توسعه منطقه را افزایش دهد.




افزایش زیر ساخت های گردشگری باعث ایجاد اشتغال می شود

با افزایش زیر ساخت در شهر و شهرستان باعث ایجاد اشتغال و از بین بردن بیکاری می شود و در جهت حمایت از زیر ساخت های گردشگری با تعدادی از مسئولان شهرستان سرعین گفتگو کردیم که در زیر خلاصه ای از این گفتگو ها اورده شده است.

افزایش زیر ساخت ها و پروژه های گردشگری باعث ماندگاری بیشتر گردشگران در سرعین می شود
فرماندار سرعین افزود: به لحاظ مدرن‌سازی آب‌درمانی‌ها و افتتاح چندین مجتمع اقامتی به‌ویژه پل مجتمع گردشگری دربند سرعین حضور گردشگران با افزایش چشمگیری مواجه بود.

 باقرباقرزاده گفت: با توجه به اینکه سه مجتمع موج‌های آبی و هتل‌های ۵ ستاره در حال احداث و تکمیل است انتظار می‌رود موج حضور گردشگران در سال‌های آتی رشد مضاعف داشته باشد.

 وی تصریح کرد: در راستای افزایش مدت ماندگاری و تلاش برای جلب رضایت‌مندی گردشگران گرامی تمهیدات لازم در خصوص توسعه پایدار زیرساخت‌های گردشگری باید مدنظر باشد.

 فرماندار سرعین با بیان اینکه شب‌های بیدار سرعین در کشور کم‌نظیر است اضافه کرد: در طول تعطیلات شهریور اکثر مراکز اقامتی ثبت شده در سامانه‌های آماری به‌صورت صددرصد تکمیل شده بود.

 باقرزاده گفت: یکی از اولویت‌های مهم گردشگری وجود زیرساخت‌های مناسب از جمله مسیرهای ارتباطی است که دررابطه‌با زحمات استاندار اردبیل و همراهی نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی جاده ارجستان به‌عنوان دومین مسیر ارتباطی مرکز شهرستان در حال تعریض و بهسازی است.

 وی تصریح کرد: مسیر منتهی به دهکده گردشگری دربند سرعین و پیست اسکی آلوارس و اوجور در حال بهسازی و تعریض است که می‌تواند مسیر مهمی برای گردشگری شهرستان شود.

فرماندار سرعین افزود: شهرستان سرعین از نعمت کوه سبلان آبگرم‌های شفابخش را در قلب خود جای‌داده است و برای بهرمندی کوهنوردان از سمت این شهرستان نیز مکاتبات و اقدامات لازم برای احداث پناهگاه صورت‌گرفته است.

 باقرزاده اضافه کرد: بخش سبلان سرعین از لحاظ طبیعت و برخورداری از آب‌وهوای خاص در حوزه گردشگری پتانسیل مناسبی برای جذب مسافران را دارد و باید با ترغیب سرمایه‌گذاران برای ایجاد تأسیسات گردشگری در این بخش شاهد ثروت‌آفرینی برای مردم منطقه خواهیم بود.





ضریب پروانه های سرمایه گذاری در سرعین صفر در صد است
رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان سرعین با اشاره به ضریب پروانه سرمایه گذاری در شهرستان سرعین گفت : جهت حمایت از بخش های خصوصی و سرمایه گذاران جهت رونق و توسعه اقتصادی شهرستان ضریب پروانه های سرمایه گذاری در این شهرستان را حتی خارج از محدود را صفر درصد در نظر گرفته شده است.

محمود زنده دل افزود: از تمامی  سرمایه گذاری های شهرستان حمایت های لازم از طرف شورا انجام شده و می شود و از سرمایه گذارن  در این جهت و سرمایه گذاری در شهرستان دعوت می کنیم تا برای سرمایه گذاری این شهرستان را انتخاب کنند و در این مسیر اعضای شورای اسلامی شهرستان سرعین با همراهی سایر مسئولین شهرستانی با حمایت از پروژه های سرمایه گذاری در جهت رونق شهرستان همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

وی در ادامه مطرح کرد: سرمایه گذاران با ورود خود به شهرستان باعث رونق منطقه می شود و هرچقدر بتوانیم با همکاری مسئولان استانی و کشوری به تعداد سرمایه گذاران این شهرستان اضافه کنیم همان مقدار می توانیم برای رشد و توسعه شهرستان قدم های مثبتی برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان سرعین یاداور شد: با افزایش زیر ساخت های گردشگری و توسعه شهرستان شرایط برای اشتغال زایی جوانان منطقه ایجاد شده و از مسافرت جوانان شهرستان به سایر شهر ها و کشور ها بخاطر یافتن شغل جلوگیری می شود.

زنده دل در پایان سخنان خود گفت: در نهایت هر سرمایه گذاری هر قدمی در حوزه گردشگری بردارد مورد حمایت شورای اسلامی شهر و شهرستان سرعین قرار خواهد گرفت.





سرعین نیازمند چشم انداز 20 ساله دارد
معاون شهرداری شهرستان سرعین گفت: در جهت توسعه و رونق شهرستان سرعین باید چشم انداز 20 ساله طراحی شود تا بتوانیم به ماندگاری مسافران و گردشگران قدمی برداریم و با جذب مسافران  و گردشگران خارجی بتوانیم رشد اقتصادی شهرستان را افزایش دهیم.

بهزاد بدل زاده مطرح کرد: در شلوغی های اخیر که همه شاهد بودیم درامد انچنانی برای شهرستان بدست نیامد و علت هم ان می تواند باشد که بیشتر مسافران و گردشگران از اقشار ضعیف جامعه هستند و باید تمهیدات لازم در جهت جذب گردشگران در اقشار پردرامد باشیم تا با جذب این نوع مسافران به درامد و اقتصاد شهرستان کمک کننده شود.

وی تصریح کرد: در جهت ماندگاری و حفظ مسافر در حاشیه پل کمربندی سرعین که در حال اجرا است، مکان های گردشگری و اقامتی اجرا خواهد شد تا از این طریق بتوانیم هم برای توسعه شهرستان و هم در جهت ماندگار گردشگران در این شهرستان کمک کنیم.

 معاون شهرداری سرعین گفت: 19 هزار واحد خالی در سرعین وجود دارد که جمعیت فعلی سرعین حدود 5 هزار و 500 نفر است و طبق اعلام امار فرمانداری بالای 1 میلیون گردشگر در تعطیلات هفته اخیر در این شهر حضور داشته است و به همین دلیل باید برای رشد و توسعه شهرستان سرعین فکر و  زیر ساخت اساسی اجرا شود.

بدل زاده افزود: در جهت رفع نیاز های سرویس بهداشتی گردشگران سرعین کانکس های آماده خریداری شده است که به زودی در شهرستان سرعین قرار داده خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به در اختیار قرار دادن سرویس های بهداشتی شهرستان گفت: شهرداری سرعین امادگی همکاری با کسانی که مایل هستند یا می توانند در جهت رسیدگی و نگهداری سرویس های بهداشتی شهرستان سرعین عهده دارد باشند به شهرداری سرعین مراجعه کرده تا اطلاعات بیشتر را دریافت کنند.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • زیرساخت‌های گردشگری مهم‌ترین ویژگی منطقه است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت منهای دو