افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 570
  • بازدید: 11
  • 1403/06/24 - 10:30:15

مسئول کتابخانه عمومی استاد اسداللهی روستای شایق:

کتابخانه محل کسب علم و دانش است

کتابخانه محل کسب علم و دانش است

مسئول کتابخانه عمومی استاد اسداللهی روستای شایق گفت: کتابخانه مأمن امن و محلی برای کسب علم و دانش برای کودکان روستا است.

 پریسا فیضی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  گفت: به همت خیّر نیک‌اندیش کتابخانه ساز پروژه کتابخانه روستایی استاد اسداللهی شایق در سال ۱۳۹۶ تکمیل و در اختیار روستا و اهالی شهرستان قرار داده شد.
 
 وی افزود: همان‌طور که پیامبر (ص) فرمودند برخی از شعرها، حکمت است و مضمون بلند و حکیمانه دارد و وجود منابع مختلف از شاعران گران‌قدر در کتابخانه باعث رشد فکری و فرهنگی و روانی (معنوی) اهالی می‌شود و همچنین در افزایش فرهنگ و اخلاق اعضا و عموم جامعه نقش فراوانی دارد و بیشتر بانوان و اعضای نوجوان از کتاب‌های شعر استقبال می‌کنند.
 
 مسئول کتابخانه عمومی استاد اسداللهی روستای شایق گفت: بیشترین مراجعه‌کنندگان کتابخانه در این روستا کودکان، نوجوانان و بانوان هستند که طبق ساعت اداری در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار داده شده است.
 
 فیضی پور با اشاره به فواید کتابخانه برای منطقه مطرح کرد: کتابخانه باعث رشد فرهنگی جامعه و روستا شده و امکان یادگیری مستمر و مداوم را برای اهالی فراهم می‌کند و باعث غنی‌کردن اوقات فراغت اهالی منطقه و حتی روستاهای هم‌جوار است.
 
 وی ادامه داد و افزود: کتابخانه باعث افزایش اعتمادبه‌نفس اعضا کتابخانه می‌شود و در این راستا از طریق شرکت در جشنواره‌ها، مسابقات و باعث شکوفایی استعدادها اعضا می‌شود و یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی وجود کتابخانه در روستای شایق این است که کتابخانه سند افتخار این روستا به‌حساب می‌آید و تنها پایگاه فرهنگی روستا نیز است.
 
 
 مسئول کتابخانه عمومی استاد اسداللهی روستای شایق گفت: درخواست ما کتابداران از مسئولین به‌روزرسانی منابع کتابخانه، رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابدارن، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، و حمایت مالی یا تهیه بسته‌های فرهنگی و غیره جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و مسابقات در کتابخانه است.
 
  
 فیضی پور با اشاره به برنامه‌های فرهنگی افزود: برگزاری کارگاه‌های مشاوره تحصیلی، دوره آموزشی مهارت‌های زندگی برتر و تعمیق روابط خانوادگی بین نوجوانان و خانواده، تهیه روزنامه‌دیواری، جمع‌خوانی کتاب، اجرای نمایش و پانتومیم، معرفی کتاب و برنامه برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و غیره که این موارد بخش کوچکی از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه در روستای شایق به‌حساب می‌آید.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • کتابخانه محل کسب علم و دانش است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج به‌اضافه شش