افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 571
  • بازدید: 7
  • 1403/06/24 - 12:05:18

شاعر شهرستان سرعین:

مشکلات مردم باعث کم‌رنگ‌شدن شعر شده است

مشکلات مردم باعث کم‌رنگ‌شدن شعر شده است

شاعر شهرستان سرعین گفت: مشکلات و دغدغه‌های مردم باعث کم‌رنگ‌شدن حضور شعر در زندگی امروز شده است.

 جهان‌بخش گل دوست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: در روستای آلداشین شهرستان سرعین در تاریخ ۱۳۴۵ به دنیا آمدم که از همان دوران کودکی و جوانی تب شعر داشتم آن تب مرا راحت نمی‌گذاشت مدام دنبال قافیه می‌گشتم هی درونم شعر می‌جوشید.
 وی در ادامه توضیح داد: روزی با استاد قارتال (استاد رحیم اسداللهی شاعر پیش‌کسوت سرعین) آشنا شدم مطلب را در میان گذاشتم وی گفت شاعر توانمندی هستی خود خبر نداری و حرف‌های استاد اسداللهی خیلی اعتمادبه‌نفس به من وارد کرد.
 
 شاعر سرعینی گفت: با دل‌گرمی‌های استاد به شعر ادامه دادم چند روزی نکشیده از باکو، آذربایجان به سراغم آمدند چند شعر از من ضبط کرده با خود بردند طول نکشید روزنامه آذربایجان شعر و عکس مرا به‌عنوان شعر و شاعری به روزنامه زد.
 
 گل دوست توضیح داد: در همان روزها به انجمن ارشاد اسلامی دعوت شدم شعرای استان با آغوش باز و دلی گرمی شعرهای مرا پذیرفتند و اولین شعر مرا در کتاب پارلاق اولدوزلار ثبت کردند که انتشارات نمین در آن روزها در یک مجموعه کتاب شعرهای مرا ثبت کردند.
 وی با اشاره به آثار ثبت شده افزود: در حال حاضر یک کتاب به ثبت رساندم به نام ساری تئللر کارت هنر ازطرف ارشاد کشوری ثبت شده و به همراه صدها لوح تقدیر از مقامات کشوری دریافت کرده‌ام
 
 شاعر سرعینی مطرح کرد: توسعه بنده برای جوانان این است که اگر شعر درون آنها گرد و قو بار می‌کند بی‌اعتنایی نکنند و طبق علاقه حرکت کنند در نهایت به جایی که مدنظرشان است خواهند رسید.
 
 گل دوست در پایان سخنان خود اظهار داشت: در این زمانه باتوجه‌به شرایط و مشکلات مردم کمتر کسی فرصت شعرخواندن می‌کند و به همین دلیل این مشکلات باعث آسیب‌دیدگی به جامعه شعر و شاعری شده است.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • مشکلات مردم باعث کم‌رنگ‌شدن شعر شده است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وچهار منهای چهار