افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

شنبه 31 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 572
  • بازدید: 6
  • 1403/06/31 - 07:17:30

امام‌جمعه شهرستان سرعین:

ازدواج در اسلام امر مقدسی است

ازدواج در اسلام امر مقدسی است

امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: ازدواج در اسلام امر مقدسی است که نیازهای انسان در کمال مطلوب تأمین می‌شود .

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار داشت: هدف و اهمیت ازدواج در اسلام با آرامش، اطمینان و احساس امنیت در انسان معنا پیدا می‌کند. هدف اهمیت ازدواج در اسلام تأمین نیازهای جنسی، عاطفی، اجتماعی، اقتصادی و روانی انسان‌هاست. ازدواج در اسلام امر مقدسی است که نیازهای انسان در کمال مطلوب تأمین می‌شود.
 
 وی افزود: جامعه، مسئولین، خانواده در امر ازدواج و ساماندهی زندگی فرزندان خود دخیل هستند و باید زمینه‌های ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند تا سن و آمار ازدواج روزبه‌روز افزایش پیدا نکند.
 
 امام‌جمعه سرعین با اشاره به ازدواج آسان گفت: در سال‌های اخیر با پیشرفت فنّاوری و ساخت لوازم رفاهی پیشرفته، خرید کالاهای تجملی و غیرضروری به هدف و آرزوهای زندگی افراد بسیاری به‌ویژه در قشر جوان تبدیل شده است که گاهی نیز منجر به ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها به دلیل عدم توانایی مالی می‌شود.
 
 شیرعلی پور خاطرنشان کرد: در بعضی از خانواده‌ها بر اثر فشار جامعه، فضای مجازی و یا دوستان زیر فشار قرار می‌گیرند و به‌ناچار به خانواده خود تحمیل می‌کنند که حتماً باید فلان جهیزیه یا در فلان مکان عروسی گرفته شود و در نهایت نتیجه این فشار و چشم و هم‌چشمی‌ها به طلاق کشیده می‌شود.
 وی افزود: اگر انسان برای زندگی خود تلاش کند و با تلاش و دسترنج خود زندگی خود را بسازد برای این زندگی ساخته شده هم تلاش می‌کند ارزش قائل می‌شود و اجازه خراب‌شدن این زندگی را نمی‌دهد اگر به دادگاه‌های منطقه خود مراجعه کنیم علت خیلی از طلاق‌ها، پرونده‌ها به‌خاطر سبک زندگی غربی و افکار منفی است.
 
 امام‌جمعه سرعین در آخر سخنان خود گفت: نکته مهم در این میان این است که هزینه عروسی چه گران و چه ارزان باشد، تأثیری در خوشبختی زندگی عروس و داماد نخواهد داشت. معمولاً پس از برگزاری این مراسم‌ها بر طبق عادت و تأثیرات دنیای مجازی، افراد عکس‌های تجملی خود را در اینستاگرام خود منتشر می‌کنند و حاضرند تنها برای یک شب گاهی هزینه میلیاردی بپردازند؛ هزینه‌هایی که برای آغاز شروع زندگی مشترک می‌تواند خیلی کاربردی‌تر باشد. این امر موجب ایجاد چشم و هم چشمی و رقابت کاذب در بین جوانان برای برگزاری عروسی تجملی شده است.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ازدواج در اسلام امر مقدسی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای شش