افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 574
  • بازدید: 11
  • 1403/06/25 - 13:10:40

فرماندار شهرستان سرعین:

ضرورت ساماندهی مسیر گردشگری ورگسران سرعین

ضرورت ساماندهی مسیر گردشگری ورگسران سرعین

فرماندار شهرستان سرعین گفت: مسیر گردشگری ورگه‌سران سرعین و حضور گردشگران در پل معلق این شهر ساماندهی شده و از جلوی اقدامات غیرقانونی گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اردبیل، باقر باقرزاده عصر شنبه در جریان بازدید از مسیر ورگه‌سران سرعین و پل معلق این منطقه گردشگری اظهار داشت: با راه‌اندازی فاز اول پل معلق سرعین شاهد رونق گرفتن کسب و کار و فعالیت اهالی منطقه هستیم اما ضرورت دارد در این باب قانونی عمل کرده و از خدمات‌دهی غیرمجاز و همچنین پذیرایی آشفته حال روستایی مسیر گردشگری جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه شرایط موجود قابل قبول نیست و تلاشمان بر این است تا با همکاری بخشداری و دهیاری ورگه‌سران، روستاییان را به احداث مجموعه‌های خدماتی به گردشگران به صورت قانونی و شایسته هدایت و همراهی کرده تا زمینه برای حضور گردشگران با بهترین شرایط پذیرایی و اقامتی فراهم آید.

در این بازدید مدیرعامل منطقه گردشگری ورگه‌سران و پل معلق سرعین نیز با ابراز نارضایتی از وضع موجود در مسیر احداث پل و برخی به هم ریختگی در ارائه خدمات به گردشگران گفت: تمام تلاش ما بر این بوده تا اهالی روستاهای همجوار این پل بتوانند از منابع درآمدی و اقتصادی این طرح گردشگری بهره‌مند شوند اما ضرورت دارد این امر به صورت درست، شایسته و آبرومند مدیریت شود.

حسین عباسی‌نیا افزود: متأسفانه در یک ماه اخیر بعد از افتتاح فاز اول این پروژه شاهد هرج و مرج در راه‌اندازی واحدهای غیرمجاز پارکینگ و همچنین پذیرایی در مسیر گردشگری پل معلق هستیم که به هیچ وجه این شرایط مورد پسند و قابل قبول گردشگران و مسافران نیست.





وی در ادامه خاطرنشان کرد: با چادر زدن، کشتار غیرمجاز دام و همچنین دایر کردن واحدهای خدماتی کوچک و غیراستاندارد نه تنها اسباب شرمندگی ما بلکه اسباب نارضایتی گردشگران شده که ضرورت دارد مسئولان شهرستان و متولیان میراث فرهنگی در این زمینه جلوی چادرزنی‌ها و فعالیت‌های موقت خدماتی را در این مسیر بگیرند.


مدیرعامل منطقه گردشگری ورگه‌سران و پل معلق سرعین اضافه کرد: قطعا با آسفالت مسیر و بهبود تردد گردشگران در روستاهای اطراف مکان‌های گردشگری سنتی با کسب مجوزهای قانونی راه‌اندازی می‌شود که این امر می‌تواند به افزایش درآمد روستاییان و معرفی توانمندی‌های آنها منجر شود.


عباسی‌نیا بیان کرد: ما قرار است 10 پروژه را امسال و سال آینده در این مجموعه راه‌اندازی کنیم که با افتتاح این مجموعه‌های گردشگری انتظار می‌رود حجم ورودی مسافران چندین برابر شود که این امر طلب می‌کند تا مسیر دسترسی پل معلق سرعین از سمت اوجور نیز با زیرساخت مناسب تکمیل و راه‌اندازی شود.


وی در ادامه یادآور شد: اگر مسیر دسترسی از هر 2 طرف درست شود، ما آماده راه‌اندازی پارکینگ تا 300 خودرو در قسمت دیگر این مجموعه گردشگری را داریم تا مسافران ورودی از اوجور بتوانند اقامت ایمنی را داشته باشند.


مدیرعامل منطقه گردشگری ورگه‌سران و پل معلق سرعین تصریح کرد: در نیمه دوم امسال و سال آینده زیپ‌لاین، دوچرخه هوایی، پل صخره‌ای، تاب 2 نفره، جانپینگ، 12 واحد اقامتی، بشقاب پرنده‌ای با طراحی نوین و حرکت در روی دره و ده‌ها بازی هیجانی دیگر در این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد که قطعا به ورودی مسافران و گردشگران افزوده خواهد شد.


عباسی‌نیا گفت: احداث پل معلق جدید در شهرهای خلخال، گرمی و یا نیر نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی دارد چرا که به سرعت نمی‌توان روی 2 تپه و یا روی 2 صخره کار حرفه‌ای را انجام داد بلکه بهتر است همه شرایط و جوانب برای احداث پل‌های معلق در نظر گرفته شده و سپس در این زمینه اقدام شود.


مدیرعامل منطقه گردشگری ورگه‌سران و پل معلق سرعین از همراهی نمایندگان استان و مسئولان در راه اندازی فاز اول قدردانی کرد و افزود: همچنان چشم انتظار آسفالت مسیر گردشگری ورگه‌سران و پل معلق هستیم تا دسترسی مردم و گردشگران به راحتی انجام شود تا بیش از این شرمنده حاضران نشویم که در این زمینه از راهداری انتظار می‌رود هر چه سریعتر آسفالت این مسیر را تکمیل و راه‌اندازی کند.



انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ضرورت ساماندهی مسیر گردشگری ورگسران سرعین

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده به‌اضافه چهار