افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 612
  • بازدید: 23
  • 1403/07/09 - 06:17:42

سرباز طلبه شهرستان سرعین گفت:

دوران سربازی دوران پختگی انسان است

دوران سربازی دوران پختگی انسان است

سرباز طلبه شهرستان سرعین گفت: دوران سربازی دوران تجارب و پختگی انسان، اطلاعت پذیری، نظم‌وانظباط انسان است آنچه در مدرسه آموخته در دوران سربازی به آن عمل می‌کند.

محسن راثی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: دوران سربازی دوران تجارب و پختگی انسان اطلاعت پذیری نظم‌وانظباط انسان است آنچه در مدرسه آموخته در دوران سربازی به آن عمل می‌کند.
 
وی افزود: در واقع نوعی ادامه‌دهنده راه مدرسه است؛ ولی از نوع دیگران که موجب پرورش روح می‌شود که در زندگی به آن احتیاج مبرم دارد پس دوران سربازی دوران ساخته‌شدن دوران تحمل سختی‌ها البته این جهت منفی قضیه نیست.
سرباز طلبه شهرستان سرعین گفت: یافته‌ها نشان می‌دهد که دوره سربازی دارای کارکردهای فردی و اجتماعی برای سربازان جوان است. از جمله پیامدهای فردی آن می‌توان به استقلال جوانان، سلامت جسم و روان، وقت‌شناسی، عزت‌نفس، رفع خصوصیات فردی نامناسب و قدر خانواده را دانستن اشاره کرد.
 
 راثی با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند: «خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعاً مقدسی است که در زمان جنگ‌وصلح در صف اول نیازهای کشور قرار دارد، افزود: خدمت مقدس سربازی در کشور ما علاوه بر اینکه رعایت مسئله قانون است، مقوله‌ای ارزشی است و خدمت در این لباس مقدس مثل قرآن خواندن و جهاد فی‌سبیل‌الله است.
 
وی مطرح کرد: ضرورت خدمت وظیفه عمومی یکی از مهم‌ترین اصول نظامی در کشورهای مختلف است که توسط دستگاه‌های حاکمیتی مدنظر قرار گرفته است. این موضوع به دلیل مخاطب بودن نسل جوان کشور در ادوار مختلف تاریخی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های قوای نظامی کشور به‌حساب می‌آمد و به همین دلیل پرداختن به بعد نظری موضوع و ایجاد زمینه اعتقادی لازم در جوانان اصل مهمی است که ضرورت تحقیق در این باره را توجیه می‌کند.

سرباز طلبه شهرستان سرعین در پایان خاطرنشان کرد: باید از خداوند متعال بخواهیم تا افتخار سربازی و تجدید بیعت و میثاق با امام زمان (عج) را به صورت استوار ادامه بدهیم.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • دوران سربازی دوران پختگی انسان است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو به‌اضافه سه