افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 618
  • بازدید: 35
  • 1403/07/10 - 06:43:28

مسئول آتش‌نشانی شهرستان سرعین:

شغل آتش‌نشانی سخت و زیان‌آور است

شغل آتش‌نشانی سخت و زیان‌آور است

مسئول آتش‌نشانی شهرستان سرعین گفت: شغل آتش‌نشانی شغل سخت و زیان‌آور است زمانی که همه از آتش فرار می‌کنند آتش‌نشان باید خود را به آتش بزند

 جبرائیل الهیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  گفت: بیشترین آتش‌سوزی‌های شهرستان سرعین در روستاها و علوفه‌های دامی اتفاق می‌افتد که علت بیشتر این آتش‌سوزی‌ها ناآگاهی‌ها و اشتباهات روستایان است.
 
 وی افزود: در صورت نیاز و درخواست اهالی روستا نیروی آموزش برای جلوگیری و نحوه چینش علوفه‌های دامی و سایر موارد در اختیار اهالی قرار می‌گیرد تا آموزش‌های لازم را دریافت کنند.
 
 مسئول آتش‌نشانی شهرستان سرعین گفت: برای جلوگیری و خاموش‌سازی سریع اتفاقات آتش‌سوزی لازمه در دهیاری‌ها و روستاها تجهیزات آتش‌نشانی فراهم شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم انجام شود.
 
 الهیاری با اشاره به مهم‌ترین مشکلات ایستگاه شهرستان سرعین توضیح داد: باتوجه‌به سخت‌افزارهای موجود که تقریباً از این نظر مشکلی نداریم؛ ولی واقعاً از نظر نیروی انسانی با کمبود نیرو جوان مواجه هستیم که از مسئولان مربوطه درخواست می‌شود تا در این مورد کمک‌حال ما باشند.
 
 وی افزود: باتوجه‌به گسترش شهرستان و روستاها نیازمند افزایش ایستگاه های آتش‌نشانی هستیم در شهرستان سرعین کلاً یک ایستگاه فعال وجود دارد و به دلیل کمبود ایستگاه و فاصله مکانی در اعزام نیرو به محل اتفاقات به مشکل برخورد می‌کنیم.
 
 مسئول آتش‌نشانی شهرستان سرعین گفت: از اهالی شهرستان سرعین درخواست داریم تا در زمان وقوع حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و نهایت همکاری را با نیروهای اعزامی آتش‌نشانی داشته باشند.
 
 الهیاری با اشاره به اتفاقات مهم شهرستانی مطرح کرد: به لطف و عنایت پروردگار در شهرستان سرعین اتفاق‌های بزرگ و زیان‌آور نداشته‌ایم که لطفاً خداوند شامل حال ما شده و ان‌شاءالله از این به بعد هم نخواهیم داشت.
 
 وی تصریح کرد: ۵ خودرو آتش‌نشانی، ۱ نردبان ۳۲ متری، ست نجات خودرو امداد و نجات، تشک نجات و دستگاه فن تخلیه دود برای نمونه از مهم‌ترین سخت‌افزارهای موجود در ایستگاه شهرستان سرعین است.
 
 
 مسئول آتش‌نشانی سرعین گفت: در ساخت‌وسازهای جدید سعی داریم تمام موارد ایمنی ساختمان‌ها با نظارت کامل اجرا شود و تمامی پروانه‌های ساخت‌وساز و پایان کار باید روند و روال اجرای سیستم آتش‌نشانی را رعایت کنند در غیر این صورت جواز و تأییدیه پایان کار آتش‌نشانی را دریافت نخواهند کرد.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • شغل آتش‌نشانی سخت و زیان‌آور است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت به‌اضافه هفت