افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 63
  • بازدید: 60
  • 1403/03/10 - 05:40:17

پوسیدگی دندان محدود به گروه سنی خاصی نیست

پوسیدگی دندان محدود به گروه سنی خاصی نیست

دندانپزشک سرعینی گفت: پوسیدگی دندان محدود به گروه سنی خاصی نیست در تمامی سنین می تواند این مورد پیش آید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، دکتر محسن مهاجری در مصاحبه با خبرنگار افق سرعین در پاسخ به خرابی دندان در چه سنی بیشتر است، گفت: پوسیدگی دندان محدود به گروه سنی خاصی نیست و می‌تواند در هر سنی بروز کرده یا تشدید شود، عواملی چون بهداشت، ضعیفی، عوامل ژنتیک، عوامل محیطی و تغذیه در پوسیدگی دندان مؤثر هستند، ولی باگذشت زمان و افزایش سن، و بیماری‌های سیستمیک، میزان پوسیدگی می‌تواند تشدید شود.


وی در پاسخ به رواج لمینت با زیباسازی دندان در هر شهرستان تا چه حدی است افزود: لمینت و یا کامپوزیت ویندها جزء کارهای زیبائی در دندانپزشکی طبقه‌بندی می‌شود و می‌توان رواج آن را علت درک مؤثربودن زیبائی دندان‌ها در زندگی و مراقبت بیشتر از زیبائی دندان‌ها را مؤثر بر بهداشت دهان و دندان دانست.

دندانپزشک سرعینی در جواب چرا دندان در بیمه جزو زیبایی محسوب می شود، توضیح داد: درمان‌های دندانپزشکی از قبیل ترمیم، درمان رشته و خارج نمودن دندان‌ها به دلایل عفونت یا شکست، ایمپلنت و جراحی معمول دندانپزشکی جزء کارهای درمانی؛ زیبایی محسوب نمی‌شوند،و فقط درمان‌های لمینت و کامپوزیت ویندکران ها جزء درمان‌هایی گرایش زیبایی محسوب می‌شوند و تحت پوشش بیمه‌های درمان و تکمیلی قرار نمی‌گیرند.

مهاجری با اشاره به دندان طلا مرسوم است یا نه تصریح کرد: دندان های طلا در گذشته بسیار مرسوم بودند ولی در حال حاضر فقط اجزاء موارد جدید که به صورت ترتیب در کارهای کامپوزیت و یا لمینیت ها آن هم به صورت تک دندان استفاده می شوند زیاد معمول نیستند.

وی از در خصوص وضعیت بهداشت دندان و دهان در هر شهرستان گفت: با توجه به آگاهی مردم از بهداشت است و افزایش حساست که نسبت به پوسیدگی های دندانی سطح بهداشت دهان و دندان بیش از پیش نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است.

دندانپزشک سرعینی در ادامه اظهار داشت: ضعیت بهداشت دهان و دندان نسبت به گذشته مانند سایر شهرستان ها در سرعین هم خیلی بهتر شده است، با آگاهی های انجام شده از طریق جامعه بهداشت و درمان در شهرستان سرعین و روستا های تابعه به سلامت دندان خیلی اهمیت داده می شود، از حداقل امکانات خانواده‌ ها برای سلامت دهان و دندان استفاده می‌کنند، البته با در نظر گرفتن هزینه های دندانپزشکی متأسفانه برای اقشار ضعیف بسیار سخت و دردناک است که نمی توانند از امکانات پیشرفته موجود برای سلامت دهان و دندان استفاده کنند.

مهاجری در پایان سخنان خود گفت: بهداشت دهان و دندان یعنی انجام دادن روتین‌های سلامتی برای تمیز نگهداشتن دهان و دندان‌ها. این شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و همچنین مراجعه دوره‌ای به دندانپزشک جهت معاینه و بررسی سلامت و وضعیت دندان‌ها است.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • پوسیدگی دندان محدود به گروه سنی خاصی نیست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده منهای نه