افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 637
  • بازدید: 22
  • 1403/07/13 - 07:31:01

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرعین:

۶۸ نفر ناشنوا تحت پوشش بهزیستی سرعین است

۶۸ نفر ناشنوا تحت پوشش بهزیستی سرعین است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرعین گفت: 68 نفر از ناشنوایان و کم شنوایان در شهرستا ن سرعین تحت پوشش این اداره است.

عسگر اسگندرزاده در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  گفت: تعداد 68 نفر ناشنوا و کم شنوا در اداره بهزیستی شهرستان سرعین تحت پوشش قرار گرفته است.

وی مطرح کرد:  تعداد 68 نفر از ناشنوایان و کم شنوایان تحت پوشش این اداره بوده و از خدمات مستمر و غیر مستمر از قبیل دریافت مستمری ماهانه، سمعک، باطری سمعک، کاشت حلزون، کمک هزینه درمان، ساخت مسکن مددجویی و سایر خدمات بهره مند می شوند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرعین همچنین در ادامه گفت: در سال های گذشته تعداد 5 دستگاه سمعک به متقاضیان ارائه و 2 مورد کاشت حلزون نیز انجام شده است.


اسگندرزاده افزود: از آنجا که عمل کاشت حلزون هزینه زیادی دارد و خانواده‌های زیادی توان پرداخت هزینه‌ها را نداشتند و سال‌ها در انتظار نوبت عمل می‌ماندند. از دست‌دادن سن طلایی کاشت یعنی صفر تا ۴ سالگی نیز باعث می‌شد کودک ناشنوا در مهارت‌های ارتباطی دیگر نیز دچار مشکل شود.

وی در ادامه نسبت به توانمندسازی مددجویان یادآور شد: شناسایی استعدادهای آنها در زمینه های ورزشی و سایر زمینه که می‌تواند وضعیت زندگی مددجویان را متحول و زمینه اشتغال آنها را فراهم نماید تاکید کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرعین به مشکلات افراد ناشنوا در جامعه اشاره کرد و افزود: مشکلات مشترکی مانند مسکن، اشتغال، معیشت و ازدواج میان افراد ناشنوا و مردم عادی وجود دارد ولی ناشنوایان در زمینه اشتغال به دلیل عدم توجیه و آگاهی کارفرمایان مبنی بر اینکه ناشنوایان افراد کم‌توان هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

اسگندرزاده به افزایش ضریب حسی دیگر اندام‌های حسی ناشنوایان اشاره کرد و ادامه داد: ناشنوایان از لحاظ بصری توانایی فوق‌العاده‌ای دارند که نقص شنوایی خود را با آن پوشش می‌دهند.

وی بر لزوم افزایش مشارکت افراد ناشنوا در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: در راستای افزایش مشارکت افراد ناشنوا در فعالیت‌های اجتماعی باید بستر سازی، فرهنگ سازی ارتباط و تعامل با ناشنوایان، نحوه برخورد و زبان اشاره با ناشنوایان را در سطح جامعه ارتقا ببخشیم.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ۶۸ نفر ناشنوا تحت پوشش بهزیستی سرعین است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش به‌اضافه دو