افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 644
  • بازدید: 17
  • 1403/07/16 - 21:17:37

بخشدار بخش سبلان شهرستان سرعین:

توسعه روستاها باعث گردشگر پذیری می شود

توسعه روستاها باعث گردشگر پذیری می شود

بخشدار بخش سبلان شهرستان سرعین گفت: توسعه روستاها باعث گردشگر پذیری می شود و در این راستا باید توسعه روستاها در اولویت باشد.

 مالک عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: بدون استثنا در تمامی روستاهای بخش سبلان عملیات جدول‌گذاری انجام شده است. 
  
 وی مطرح کرد: روستای آتشگاه و روستای سئین جزء روستاهای است که در بخش سبلان بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده است و تلاش بر این است برای توسعه تمامی روستاهای بخش سبلان ختم شود. 
  
 بخشدار سبلان تصریح کرد: در روستای سئین جدول‌گذاری، اسفالت، رفع مشکلات تلفن ثابت که به‌صورت رادیویی انجام شده از جمله اقداماتی است که اخیر در این روستا انجام شده است. 
  
 عزیزی با اشاره به روستای آتشگاه بخش سبلان اظهار داشت: در این روستا عملیات جدول‌گذاری نصب دکل و رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در این روستا رفع شده است. 
  
 وی در خصوص اقدامات انجام شده در روستای آلوچه سبلان گفت: در این روستا حدود ۱ کیلومتر و نیم عملیات روکش اسفالت انجام شده است که حدوداً هزینه بزرگی برای عملیات روکش و اسفالت در این روستا شده است و مورد بعدی هم نصب دکل ایرانسل در این روستا است. 
  
  بخشدار بخش سبلان با اشاره به یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در روستای در آباد افزود: اجرای پل چسبیده به روستای در آباد که مشکل تردد به این روستا را در فصل زمستان حل کرده است که به همت مسئولان، دهیاری و اهالی روستا این پل اجرا شد. 
  
 عزیزی با معرفی روستاهای محروم در بخش سبلان تصریح کرد: روستای سامانلو و کلور در بخش سبلان جزء روستاهای محروم حساب میشود که فاقد دهیاری بوده و اعتباری تخصیص داده نمیشود. 
   
 وی گفت: در دنیای امروز کارکردهای روستاها و شهرها تا حدود زیادی با هم اشتراک دارد و روابط عمیقی بین شهرها و روستاها برقرار است که روستانشینان در آن نقش عمده‌ای در تولیدات کشاورزی و دامی در کشور دارند و توسعه روستایی و ماندگار کردن جمعیت در روستا باعث حرکت به سمت توسعهٔ پایدار میشود. 
  
بخشدار بخش سبلان در پایان سخنان خود افزود: توسعه روستایی به معنای ارتقای سطح رفاه و معیشت روستاییان، همواره دغدغه مسئولان شهرستانی و استانی است. دراین‌رابطه تاکنون اقدامات زیادی به‌منظور افزایش سطح زندگی و رفاه روستاییان مطرح شده است و دغدغه تمام مسئولان شهری و شهرستانی بر این است تا با ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری برای توسعه روستا ختم شود و هر چقدر امکانات روستاها و پیشرفت آنها قوی باشد باعث رشد شهرستان، استان و در نهایت به کشور قوی منجر خواهیم کرد.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • توسعه روستاها باعث گردشگر پذیری می شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سی منهای هفت