افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 647
  • بازدید: 15
  • 1403/07/17 - 10:16:14

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی شهرستان سرعین:

عدم رعایت حق‌تقدم علت تصادفات سرعین است

عدم رعایت حق‌تقدم علت تصادفات سرعین است

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی شهرستان سرعین گفت: عدم رعایت حق‌تقدم مهم‌ترین علت تسهیل در شکل‌گیری حوادث رانندگی در معابر درون‌شهری این شهرستان در نیمه نخست امسال بوده است .

وحید پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: مهم‌ترین علل وقوع حوادث رانندگی در معابر درون‌شهری این شهرستان بر اساس تجزیه‌وتحلیل تصادفات، عدم رعایت حق‌تقدم مهم‌ترین علت تسهیل در شکل‌گیری حوادث رانندگی در معابر درون‌شهری این شهرستان در نیمه نخست امسال بوده است.

 

 وی افزود: پس از این عامل عدم توجه کافی به جلو و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی که مهم‌ترین و عامل اصلی بی‌توجهی رانندگان به جلو بوده و سایر عواملی همچون خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت‌کردن با سرنشینان و خواب‌آلودگی می‌تواند باعث عدم حواس‌پرتی راننده و کاهش توجه راننده به جلو باشد که در ماده ۱۸۰ آیین‌نامه راهنمایی‌ورانندگی کاملاً تشریح شده است.

 

 رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی سرعین گفت: بی‌توجهی راننده به جلو باعث بروز حوادث ناگواری مثل برخورد با خودروی جلو یا برخورد با شی ثابت یا انحراف‌به‌چپ یا خروج از مسیر و واژگونی آن می‌شود؛ به طور مثال فردی که در حال صحبت‌کردن یا ارسال پیامک از طریق تلفن همراه است، نمی‌تواند تمام حواس خود را به راه معطوف کند، در نتیجه کنترل خودرو از دستش خارج و باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود.

 

 پناهی افزود: در حال حاضر حوادث ترافیکی به‌صورت یک معضل اجتماعی هزینه‌های جانی و مالی زیادی را در پی دارد و بسیاری از آنها قابل‌پیشگیری هستند و درصورتی‌که راننده دقت و تمرکز خود را در حین رانندگی افزایش دهد می‌توان از بسیاری از حوادث رانندگی جلوگیری کرد.

 وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بهره‌گیری از سیستم‌های پیشرفته هوشمند مدیریت ترافیک، شناسایی، آشکارسازی و ایمن‌سازی معابر حادثه‌خیز و از سوی دیگر افزایش سطح آگاهی اجتماعی کاربران ترافیک از جمله اقداماتی است که می‌تواند در تأمین و افزایش سطح ایمنی معابر و کاهش حوادث رانندگی نقش بسزایی داشته باشد.



انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • عدم رعایت حق‌تقدم علت تصادفات سرعین است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک منهای شش