افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 657
  • بازدید: 11
  • 1403/07/20 - 07:18:14

مدیر مجموعه کودکستان مهر آفرین شهرستان سرعین:

مهدکودک‌ یک نهاد مهم در رشد کودکان است

مهدکودک‌ یک نهاد مهم در رشد کودکان است

مدیر مجموعه کودکستان مهر آفرین شهرستان سرعین گفت: مهدکودک‌ به عنوان یک نهاد مهم در رشد و توسعه کودکان و حمایت از خانواده‌ها در جامعه شهری نقش مؤثری دارند.

 هاجر وصالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: در مهد کودک‌ها، کودکان تحت نظارت مربیان ماهر و متخصص به فعالیت‌های آموزشی، تفریحی، اجتماعی و فرهنگی می‌پردازند تا هم مهارت‌های پایه مانند خواندن، نوشتن و شمارش را یاد بگیرند و هم برای ورود به محیط‌های آموزشی رسمی مانند مدرسه آماده شوند. 

وی افزود: همچنین، مهد کودک‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا توانایی‌های اجتماعی، عاطفی و جسمی خود را تقویت کنند و در محیطی دوستانه و پر از تعاملات مثبت، مهارت‌هایی مانند همکاری، همدلی و احترام به دیگران را یاد بگیرند.

مدیر مجموعه کودکستان مهر آفرین شهرستان سرعین گفت:در این مجموعه آموزش‌های پایه را مربیان آموزش میدهند و کودکان را با مفاهیمی مانند رنگ‌ها، اعداد، حروف الفبا و اشکال هندسی آشنا می‌کنند.

وصالی مطرح با اشاره به آموزش ها و خدمات مجموعه اظهار کرد: کودکان بازی‌های گروهی را با آموزش های اصولی یاد می گیرید و  بازی‌های مختلفی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و همکاری مانند بازی‌های مشارکتی و تعاملی را فرا می گیرد.

وی افزود:  نقاشی و کارهای دستی  یکی از کارهای مورد علاقه کودکان است که این فعالیت‌ها خلاقیت کودکان را تقویت می‌کند و همچنین به بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف مانند کار با مداد، قیچی و چسب کمک می‌کند.

مدیر مجموعه کودکستان مهر آفرین شهرستان سرعین گفت:  در مهد کودک آموزش های زیادی هست از جمله موسیقی و آوازخوانی، قصه‌گویی، فعالیت‌های ورزشی، آموزش‌های اجتماعی و رفتاری، تغذیه و استراحت و غیره می باشد که این فعالیت‌ها به طور کلی به رشد همه‌جانبه کودکان در زمینه‌های عاطفی، اجتماعی، فیزیکی و ذهنی کمک می‌کند.

وصالی تصریح کرد: مهدکودک‌ها به والدین، به‌ویژه کسانی که هر دو شاغل هستند، امکان می‌دهند که کودکان خود را در محیطی امن و آموزشی قرار دهند. این مراکز به والدین کمک می‌کنند تا تعادل بهتری بین کار و زندگی خانوادگی برقرار کنند.

وی مطرح کرد: کودکان در مهدکودک‌ها با همسالان خود تعامل می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند، کار گروهی انجام دهند و مشکلات را حل کنند. این تعاملات اولیه در شکل‌گیری مهارت‌های اجتماعی بسیار مؤثر است.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • مهدکودک‌ یک نهاد مهم در رشد کودکان است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده منهای شش