افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 660
  • بازدید: 19
  • 1403/07/20 - 22:02:02

در سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در سرعین انجام شد:

نشست اعضای کمسیون فرهنگی مجلس در سرعین

نشست اعضای کمسیون فرهنگی مجلس در سرعین

نشست اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با فعالین فرهنگی و گردشگری در هتل اترک شهرستان سرعین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  در شامگاه روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ نشست اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با فعالین فرهنگی و گردشگری در هتل اترک شهرستان سرعین برگزار شد.
 
 رئیس میراث‌فرهنگی استان اردبیل در حاشیه این مراسم گفت: سرعین پیشانی گردشگری استان اردبیل است با افتتاح چندین پروژه‌های در درست ساخت باعث ماندگاری بیشتر مسافران در این شهرستان می‌شویم
 
 افزود: بعد از تهران بیشترین هتل‌های گردشگری در سرعین قرار گرفته است و به‌جز هتل‌ها، سرزمین موج‌های آبی و پل معلق ورگسران و یا سایر مکان‌های گردشگری در دست‌ساخت و اجرا است در این راستا گام‌های بعدی و توسعه پل معلق ورگسران هم اجرا می‌شود که بیش از این شاهد حضور گردشگران در این شهرستان خواهیم شد.
 
 مدیر مجتمع هتل‌آپارتمان و آب‌درمانی اترک سرعین گفت: اوضاع اقتصادی مردمان ما به‌اندازه‌ای نیست که ارزش‌افزوده پرداخت کنند و از اعضای کمسیون درخواست داریم در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره از معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده برخوردار باشند.
 
 
 جاوید حسینی مطرح کرد: ۳۵ همت برای بازسازی و ایجاد هتل‌های جدید برای شهرستان سرعین نیاز است ۱۰ همت برای ساخت جدید و ۱۵ همت برای بازسازی و نوسازی نیاز است که در دوره باز پرداخت و یا صندوق‌های کمک برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.
 
 
 وی افزود: یکی دیگر از نیازهای اساسی برای شهرستان سرعین تبلیغات گردشگری بر بستر شبکه تلویزیونی است که از این طریق گردشگران را با کلیه قسمت‌های گردشگری شهرستان آشنا کنیم خیلی از قسمت‌های خوب گردشگری شهرستان را گردشگران نمی‌شناسند و یا اطلاع ندارد تا به آن مکان‌ها مراجعه کنند.
 
 
 مدیر مجتمع هتل‌آپارتمان و آب‌درمانی اترک سرعین گفت: دو روز تعطیلات پیش میاد همه مسافرت می‌کنند و زیر ساخت‌های ما ضعیف است و باید فکر اساسی برای زیر ساخت‌های گردشگری انجام شود و مورد بعدی جاذبه گردشگری کشوری نیازمند تقویم گردشگری برای مسافران و گردشگران است.
 
 حسینی تصریح کرد: از توسعه ایران‌گردی درخواست داریم کمک کند تا بازسازی و توسعه انجام شود برای مثال هتل لاله و یا آب‌درمانی سبلان قدیمی شده و پس رفت می‌کند و در این راستا هیچ بازنگری در توسعه طرح‌های گردشگری نشده است.
 
 رئیس انجمن آب‌درمانی‌های استان گفت: همه سرمایه‌گذاران بخش صنعت گردشگری از بخش خصوصی تشکیل شده است و اگر بخواهیم یک مجموعه کامل در حوزه گردشگری در شهرستان انجام دهیم یکی از کمبودهای اساسی حوزه گردشگری نبود کمپ تیم ملی است این کمپ نه‌تنها برای استان بله برای کشور هم مفید است.
 
 رضا آستانی با اشاره به ارزش‌افزوده افزود: آب‌درمانی گاومیش گلی ۵۶ لیتر در ثانیه دبی آب دارد را ۲۰ هزار تومان ورودی می‌گیریم استان اردبیل استانی ارزانی‌ها معروف است و شعار ما هم این است گردشگرانی که استان اردبیل را برای مسافرت انتخاب می‌کنند از امکانات ارزان این استان استفاده کنند؛ ولی واقعاً برای ۲۰ هزار تومان آب‌درمانی ارزش‌افزوده قابل‌دریافت نیست.
 
 وی تصریح کرد: تشکل آب‌های درمانی در استان راه‌اندازی شود؛ چون آب‌های درمانی صرفاً فقط برای استان اردبیل نیست ما درحال حاضر ۳۰ تا آب‌درمانی در استان اردبیل داریم؛ ولی در رامسر، اصفهان و یا سایر شهر است پیشنهاد ما این است یک تشکل حرفه‌ای کشوری در مجلس راه‌اندازی شود .
 
 رئیس انجمن آب‌درمانی‌های استان گفت: شهرستان سرعین طبق آمار فرمانداری ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد و آنچه در اختیار این استان قرار می‌گیرد برای ۱۸ هزار نفر است؛ ولی شهرستان سرعین به‌صورت شناور ۱۰ هزار نفر را میزبانی می‌کند و از مسئولین استانی درخواست داریم بودجه شهرستان سرعین را به‌صورت شناور اختصاص دهند.
 
 امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: آنچه بیان و گفته شد در خصوص زیر ساخت‌ها و خدمات گردشگری بود و کمتر روی فرهنگ گردشگری و تأثیری که می‌توانیم روی گردشگران داشته باشیم بیان نشد و مجتمع فرهنگی اقل چیزی است که برای شهرستان باید در نظر گرفته شود
 
 حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور ادامه داد افزود: در سرعین ما نیازمند مجتمع‌های فرهنگی هستیم و با اجرای موزه‌های دفاع مقدس و یا سایر موزه‌ها ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم
 
 وی مطرح کرد: شهرستان سرعین فقط ظرفیت آب‌معدنی دارد برای مثال سرعین سینما ندارد و یا سایر کمبودها دیگر مردمان سرعین به‌صورت ویژه حسینی مکتب هستند و کمتر از فرهنگ‌های بیگانه مسافران تأثیرپذیر شدند از بیشتر شهرها برای ماه محرم برای سرعین سفر می‌کنند.
 

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • نشست اعضای کمسیون فرهنگی مجلس در سرعین

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه شش