افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 669
  • بازدید: 8
  • 1403/07/24 - 10:03:33

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس:

کارکنان قراردادی تعیین تکلیف می شوند

کارکنان قراردادی تعیین تکلیف می شوند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: ساماندهی کارکنان برای چندمین بار در مجلس در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به نقل از خبرگزاری تسنیم علی نیکزاد در آیین افتتاح سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل اظهار داشت: ما در روزهای گذشته میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بودیم که در مدت 2 روز تلاش کردیم تا ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی این استان را به اعضای کمیسیون معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: این استان دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی و با عظمتی است که در جهان تشیع نظیر آن را نداریم و وجود شخصیت‌هایی همچون شیخ صفی‌الدین، شاه اسماعیل و دیگر شخصیت‌های تأثیرگذار از این خطه توانسته در طول تاریخ زمینه و بستر تحول را فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز بیشتر از نفت و سایر منابع به هوش و خردورزی نسل آینده نیاز داریم چرا که دنیا به سرعت به سمت هوش مصنوعی حرکت کرده و ما باید از فضای فراهم شده برای تربیت توحیدی نسل آینده بر اساس آموزه‌های دینی و مؤلفه‌های پیشرفت همه‌جانبه حرکت کنیم.

نیکزاد افزود: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به معنای حقیقی روی آموزش و پرورش و پرهیز از سیاسی‌کاری در این حوزه تاکید دارند چرا که تربیت نسل آینده موضوع مهم و اساسی است و اگر تربیت دینی، توحیدی و اعتقای داشته باشیم، قطعا از بین آن شخصیت‌هایی چون سردار سلیمانی بیرون می‌آید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دور از تبعیض باید در نظام تعلیم و تربیت به جایگاه علم و خواندن اهمیت دهیم چرا که انسان‌ها با عقل شناخته شده و در این مسیر پول و قدرت هیچ مفهوم و معنایی ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تلاش مجلس را برای تصویب قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان یادآور شد و اضافه کرد: در مجلس یازدهم درصد مالیات بر ارزش افزوده را از 9 به 10 درصد افزایش دادیم تا از این محل 70 هزار میلیارد تومان منابع برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان تأمین شود.

نیکزاد ضرورت اجرایی شدن این قانون را یادآور شد و بیان کرد: دولت باید در اجرای آن به برنامه مصوب عمل کرده و زمینه رضایتمندی بازنشستگان را فراهم کند.

وی در ادامه یادآور شد: ساماندهی کارکنان برای چندمین بار در مجلس در حال بررسی است و تلاش ما بر این است تا نیروی انسانی حقوق و مزایای خود را به جای دریافت از پیمانکار، از خود دولت بگیرد و در این بین جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما متعجبیم که چگونه برنامه و بودجه منابعی را به این شرکت‌ها تزریق می‌کند و آنها به عنوان پیمانکار بخشی از آن را برداشته و میزان کمی را به کارگران و کارکنان پرداخت می‌کنند در حالی که برای امنیت شغلی آنها بهتر است استخدام‌ها و به‌کارگیری نیروی انسانی ساماندهی شود.

نیکزاد گفت: از محل ماده 56 باید منابع مورد نیاز طرح ها و تکمیلی آنها تزریق شود و ضرورت دارد برای تالار شهر 156 میلیارد تومان منابع مصوب سفر به سرعت تزریق شود.

وی افزود: قرار است دهم آبان ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس و مدیران سرمایه‌گذار دارالفنون، مدرسه دارالفنون اردبیل راه‌اندازی شود تا ما شاهد تحویل این پروژه عظیم به مجموعه آموزشی و پرورشی باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت تکمیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در سلمان‌آباد یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای توسعه و تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل نیز در روزهای آینده منابعی را تأمین خواهیم کرد.

نیکزاد به تزریق اعتبار تهاتر نفت به مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان برای استان اشاره کرد و ادامه داد: این منابع باید صرف تکمیل راه آهن و محور اردبیل – سرچم شده و هر چه سریعتر راه آهن اردبیل – پارس‌آباد احداث شود تا این پروژه ابتر نماند.

انتهای خبر/ ح



اشتراک‌گذاری

  • کارکنان قراردادی تعیین تکلیف می شوند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه هشت