افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رئیس دادگستری شهرستان سرعین خبر داد:

سرعین رکورددار کمک به آزادسازی زندانیان در کشور

سرعین رکورددار کمک به آزادسازی زندانیان در کشور

رئیس دادگستری شهرستان سرعین گفت: در سال‌های گذشته رکورددار اهدای بیشترین کمک از یک شهرستان برای آزادسازی زندانیان در کشور بوده است که اخیرا در جشن گلریزان نیز بار دیگر رکورد شکستند و مبلغی افزون بر ۴۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

رحیم عالی نسب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  با بیان این مطلب که خیرین نیکوکار شهرستان سرعین در همه حوزه های خیر در استان پیش قدم هستند افزود: سرعین رکورددار کمک برای آزادسازی زندانیان در کشور است و مبلغی افزون بر ۴۰ میلیارد ریال در جشن گلریزان اخیر جمع‌آوری شد.

 وی با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت مجموعه حمایت از زندانیان گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با توجه به رسالت خود که حمایت مادی و معنوی از زندانیان و خانواده‌های آن‌هاست، نقش مهمی در جلوگیری از گسترش آسیب در میان خانواده‌های زندانیان و تحقق اهداف پیشگیرانه دارد.

 رئیس دادگستری سرعین مطرح کرد: زندانی شدن فرد، تبعات و اثرات مخرب روحی، روانی، معیشتی و اقتصادی فراوانی برای خانواده او به دنبال دارد و استفاده از ظرفیت نهادهایی مانند انجمن حمایت از خانواده زندانیان، می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های این حوزه داشته باشد و سیاست کلی دستگاه قضائی هم این است که خانواده زندانیان کمترین آسیب را متحمل شوند.

 عالی نسب ضمن تشریح بخشی از اقدامات حمایتی از خانواده زندانیان و ضرورت انجام آن‌ها بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره حقوقی و حمایتی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی، پشتیبانی از این خانواده‌ها برای پیدا کردن شغل و تأمین درآمد پس از آزادی زندانی، بخشی از این اقدامات است که باید در دستورکار قرار گیرد.

 وی با قدردانی از حسن اعتماد خیران در کمک به آزادسازی زندانیان یادآور شد: همه کمک‌های خرد و کلان به عنوان امانت برای آزادسازی مددجویان نیازمند واقعی صرف می‌شود و نداشتن محکومیت کیفری، نداشتن اعتیاد، نیازمند و آبرومند بودن شخص متقاضی از جمله شاخص‌های مد نظر برای برخورداری از کمک‌ها است.

 رئیس دادگستری سرعین در پایان ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر خيران شهرستان سرعین ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های بیشتر شاهد توسعه و گسترش این نوع فعالیت‌های خدا پسندانه در شهرستان باشیم.

 


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • سرعین رکورددار کمک به آزادسازی زندانیان در کشور

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای یک