افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین:

پسماند و نخاله مهمترین دغدغه محیط زیست است

پسماند و نخاله مهمترین دغدغه محیط زیست است

رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرعین گفت: از جمله دغدغه‌های اصلی حفاظت محیط زیست سرعین به سبب گردشگری بودن منطقه مسئله‌ی ساماندهی محل دفن زباله و انتقال آن به مکان دارای ارزیابی زیست محیطی و همچنین جلوگیری از تخلیه غیرمجاز نخاله در مبادی شهرها و روستاها است

المیرا فرخی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، با اشاره شعار هفته محیط زیست در ایران اظهار داشت: در سال جاری با عنوان «سهم‌ من در تداوم حیات» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شده است.

وی بیان کرد: عملکرد حفاظت محیط زیست سرعین در این هفته شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پیگیری طرح«کاغذ زباله نیست» از طریق اهدای کتاب‌های چند نسخه‌ای، برگزاری میز خدمت در محل نماز جمعه شهر سرعین و اجرای طرح‌های محیط‌زیستی خواهد بود.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست سرعین افزود: از جمله دغدغه‌های اصلی حفاظت محیط زیست سرعین به سبب گردشگری بودن منطقه مسئله‌ی ساماندهی محل دفن زباله و انتقال آن به مکان دارای ارزیابی زیست محیطی و همچنین جلوگیری از تخلیه غیرمجاز نخاله در مبادی شهرها و روستاها است که در این خصوص تا به حال چند پرونده قضایی جهت شکایت از تخلیه‌کنندگان پسماند در معابر گشوده شده و در دست بررسی است.

فرخی تصریح کرد: میانگین میزان زباله تولیدی شهر سرعین نیز که شامل زباله‌های روستاهای همجوار هم می‌شود، طبق اعلام شهرداری سرعین تا ۲۰ تن در روز متغیر  است. 

وی گفت: در حال حاضر از محل دفن زباله سرعین در مسیر آلوارس به عنوان محل موقت تخلیه و بارگیری به محل دفن پسماند اردبیل استفاده می‌شود و فنس‌کشی پیرامون این مکان جهت جلوگیری از پراکنش زباله‌ها در دست تکمیل شدن است و محل دفن جدید که دارای مجوز زیست محیطی است هنوز توسط شهرداری سرعین احداث و راه‌اندازی نشده که این مهم در مرحله مقدماتی ایجاد راه دسترسی در حال انجام است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست سرعین مطرح کرد: شایان ذکر است چندین مصوبه از مصوبات کارگروه پسماند شهرستان سرعین نیز از جمله پاکسازی و لایروبی رودخانه کنزق چایی، تکمیل فنس‌کشی محل دفن زباله فعلی و نصب تابلوهای بازدارنده‌ی «تخلیه نخاله ممنوع» انجام و در حال اجرایی شدن هستند. 

فرخی با بیان اینکه وضعیت تفکیک زباله در سطح شهرستان سرعین از جهت اینکه زباله و پسماند در دنیا بعنوان طلای کثیف شناخته می‌شود حایز اهمیت است افزود: وجود یک کارخانه‌ی بازیافت می‌تواند تا حد زیادی معضلات پسماند منطقه را حل کند که به همین سبب نمایندگی حفاظت محیط زیست سرعین ضمن استقبال از طرح‌های حامی محیط زیست، اعلام می‌دارد با تسهیل‌گری و پرداخت تسهیلات از طریق صندوق ملی محیط زیست می‌تواند یاریگر مجریان این طرح باشد.

وی درپایان سخنان خود گفت: در نهایت بر خود وظیفه می‌دانیم هفته محیط زیست را به تمامی مردم، دوستداران و همکاران خدمتگزار تبریک عرض کرده و آرزوی توفیقات روزافزون با عنایت و توجهات حضرت ولیعصر(عج) مسئلت دارم.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • پسماند و نخاله مهمترین دغدغه محیط زیست است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک منهای دو