افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 443
  • بازدید: 33
  • 1403/05/13 - 20:11:30

یادداشت؛

ترور در تهران برای تغییر در خطوط استراتژیک

ترور در تهران برای تغییر در خطوط استراتژیک

امام جمعه شهرستان سرعین گفت: رخداد تلخ در تهران، قدمی جدید پس از عملیات وعده صادق است که البته انتظار آن به صورت کلی می‌رفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیرعلیپور در یادداشتی به ترور میهمان در تهران اشاره کرد و نوشت: رخداد تلخ در تهران، قدمی جدید پس از عملیات وعده صادق است که البته انتظار آن به صورت کلی می‌رفت. مشخص بود رژیم پس از عقب‌نشینی محسوس از جنگ با ایران، به اقدامات معمول خود یعنی ترور رو خواهد آورد. در همان زمان هم گفتیم که رژیم به دنبال ترور خواهد رفت. امری که واضح بود و سطح حفاظت از برخی شخصیت‌ها را نیز افزایش داد. اما کسی تصور نمی‌کرد پس از حدود سه ماه، ترور یک شخصیت خارجی با مدلی شبیه به شهادت شهید فخری‌زاده در تهران صورت گیرد.

در اینجا باید به چند نکته توجه جدی داشت. 

1. این عملیات بعد از سفر نتانیاهو به آمریکا و دیدار با مقامات ارشد آن کشور صورت می‌گیرد. اجرای سه حمله تقریبا همزمان در بیروت، صحراهای عراق و تهران، نشان از آن دارد که همدستی واضحی بین آمریکا و رژیم برای چنین عملیاتی وجود داشته است. 

2. رژیم و آمریکا از طوفان الاقصی تا به امروز در تلاش هستند تا خطوط استراتژیک از بین رفته را به نفع خود بازیابی کنند. کشتار سران نظامی حزب‌الله در لبنان و حمله به کنسولگری ایران در دمشق، بخشی‌هایی از این پازل بوده است. در برخی موفق و در برخی ناموفق بوده‌اند. 

3. وضعیت داخلی رژیم واقعا وخیم است. در سه روز گذشته وزیر جنگ و وزیر امنیت داخلی علیه هم نامه رسمی به نتانیاهو نوشتند و شبه‌نظامیان صهیونیست با همراهی یک از اعضای افراطی کنست وارد یک پایگاه نظامی شدند.

 4. رژیم هرچند هفته یک بار مجبور است به بخش‌های از غزه که قبلا ادعای پاکسازی آن را کرده دوباره وارد شود تا نیروهای بازیابی شده‌ی حماس را دوباره پاکسازی کند. یعنی دور باطلی از ادعای پیروزی و بعد مشخص شدن شکست، درحال رخ دادن است. 


در طرف جبهه مقاومت، اصل همان است که آمریکا تا جای ممکن وارد جنگ نشود و جنگ منطقه‌ای رخ ندهد. اضلاع مقاومت به علت مصالح عمومی از جنگ گسترده ابا دارند درحالیکه از آن ترسی ندارند. اما خط‌کشی توسط رژیم و آمریکا هم مورد پذیرش نخواهد بود ولو به جنگ منتهی شود. آنهم زمانی که رژیم در وسط تهران به قلب محور مقاومت حمله کرده و عملا هتک حرمت ایران را صورت داده است. البته باید ابراز تاسف شدید داشت که موضوعات حفاظتی و امنیتی سران مقاومت چه در تهران و چه در بیروت به درستی اعمال نشده و ظرفیت اجرای چنین عملیات‌هایی را به دشمن داده است. همچنین باید دقت داشت که در قضایای ترور، مسئله اصلی نه شلیک گلوله بلکه جرات شلیک گلوله است. اینجا محاسبات و تصور از طرف مقابل مهمتر از اصل حمله است که کار می‌کند.

با این توضیحات واضح است که باید پاسخ جدی داد. پاسخ باید با نگاهی یکپارچه از تمام اضلاع مقاومت و کاملا معقول صورت گیرد. همانطور که در وعده صادق، یک مشروعیت بین‌المللی برای پرتاب آن همه موشک و پهباد تولید شده بود، اینجا هم لازم است وجه رسانه و دیپلماسی به درستی فعال شود. متضرر فعلی از جنگ گسترده، آمریکا و تیم دموکرات آن است، لذا همانطور که در وعده صادق، مانع پاسخ رژیم شد، اینبار هم تا جای ممکن خواهد شد. طبیعتا آن مجاهدانی که تا امروز نترسیدند، بعد از این هم نخواهند ترسید. اما عقلانیت انقلابی در این پاسخ حیاتی است. امری که در وعده صادق به بهترین وجه ظهور و بروز داشت. ما هم چشم به راه حرکت دوباره موشک‌ها و پهبادها خواهیم بود؛ ان‌شالله.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ترور در تهران برای تغییر در خطوط استراتژیک

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه نه