افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 481
  • بازدید: 31
  • 1403/05/26 - 21:43:18

یادداشت؛

حسین بن علی خورشید با عظمتی است

حسین بن علی خورشید با عظمتی است

حسین بن علی خورشید با عظمتی است که نور مبارکش بر همه عالم وجود میدرخشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیرعلیپور امام جمعه شهرستان سرعین در یادداشتی به حسین بن علی اشاره کرد و نوشت: حسین بن علی خورشید با عظمتی است که نور مبارکش بر همه عالم وجود میدرخشد، حقّاً باید گفت که نه فقط ما انسانهای خاکی حقیر و ناقابل، بلکه همه عوالم وجود و فرشتگان مقرب و ارواح اولیاءالله، محتاج پرتوی از انوار اویند! ما باید حیات مادی و معنوی خود را در ذیل پرتوی از نور این خورشید باعظمت، رشد دهیم.

اینکه در زیارت سیدالشهدا در روز ولادتشان خواندیم؛ "ألمَوْعُودُ بِشَهْادَتِه قَبْلَ وِلادَتِه" منظور اینستکه چون خداوند به خطراتی که براى انحراف اسلام پیش میامد آگاه بود، بدین خاطر در پیش از ولادت حضرت سیدالشهداء شهادت را برای ایشان مقدر کرد تا اسلام از انحراف نجات یابد.

در دوران طاغوت هم مردم برای ولادت سیدالشهداء جشن میگرفتند، اما میان میلیونها انسان کشورمان چندنفر مانند حسین بن علی علیه طاغوت قیام میکردند

سیدالشهدا در سال ۳هجری یعنی سومین سال حکومت اسلامی متولد شد لذا حضرت در دعای عرفه، خدا را اول بخاطر نعمت ولادت در آن حکومت اسلامی، شکر میکند، برای اینکه حکومت اسلامی در تنفس انسان هم اثر میگذارد، ببینید این نعمت چقدر ارزشمند است، شما امروز همان نعمت را دارید.

خدا به شما جوانان توفیق داده در محیط اسلامی پرورش یابید؛ این شبیه همان چیزی است که امام حسین در دعای عرفه خدا را بخاطر ولادت در حکومت اسلامی شکر میکند البته فاصله ما با آن حکومت خیلی زیاد است، اما در آن جهتیم.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • حسین بن علی خورشید با عظمتی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه منهای پنج