افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 562
  • بازدید: 16
  • 1403/06/21 - 10:01:59

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین:

سرعین از سالن سینما محروم است

سرعین از سالن سینما محروم است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین گفت: سرعین از سالن سینما محروم است دراین‌خصوص سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند در این حوزه ورود کنند.

به گزا علیرضا کیشی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  با بیان اینکه سرعین به‌عنوان شهر گردشگری کشور از سالن سینما محروم است، گفت: زمینه مناسبی برای ایجاد سالن‌های سینما در سرعین وجود دارد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند در این حوزه ورود کنند.
 وی افزود: اهالی شهرستان از لحاظ فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی دارد، آداب‌ورسوم مردم منطقه غنی است و سرعین به‌عنوان نگین گردشگری کشور مشهور است. این شهر از لحاظ فرهنگی قدمت زیادی دارد و مردم آن در حوزه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری، گردشگری و صنایع مختلف فعالیت دارند.
 
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین گفت: شهرستان سرعین به دلیل توریستی بودن نیازمند سینما و فضای مناسب است بخصوص در فصل‌های پیک مسافر با استفاده بهینه از این موقعیت می‌توان شهرستان سرعین، روستاهای گردشگری و یا سایر مناطق را از طریق فیلم و فضای سینما در ذهن و خاطرات گردشگران ثبت کرد.
 کیشی زاده با بیان اینکه خود سینما و محصولات فرهنگی باید برای مردم تبیین شود، مطرح کرد: مردم باید لزوم پرداختن به سینما و فرهنگ را درک کنند تا ضرورت آن را حس کنند. وجود سینما و مراکز فرهنگی مثل سینما می‌تواند باعث معرفی فرهنگی آن شهر شود. اگر مردم در وهله اول این موضوع را متوجه شوند خودبه‌خود به سمت سینما می‌آیند. متولیان فرهنگ باید زمینه را برای تغذیه فرهنگی مردم از طریق سینما ایجاد کنند و مردم هم به‌تبع آن به سمت سینما سوق داده می‌شوند.
 
 وی افزود: باید بتوانیم سینما را در سبد فرهنگی مردم جای دهیم و مردم را به این سمت تشویق و ترغیب کنیم. این تشویق‌ها می‌تواند از طریق کتاب، تخفیف و ارائه فیلم‌های خوب‌صورت بگیرد. ما در حوزه سینما تجربه نداریم بااین‌حال امیدواریم راه‌اندازی سینما در شهرستان به تجربیات ما اضافه کند و بتوانیم مردم را با سینما بیشتر آشنا کنیم. شهرستان سرعین جزو شهرستان‌های معروف و محبوب در کشور است امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد افتتاح سینما در شهرستان سرعین باشیم.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • سرعین از سالن سینما محروم است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت منهای چهار