افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 641
  • بازدید: 61
  • 1403/07/18 - 07:11:10

رئیس ثبت‌احوال شهرستان سرعین:

ماهانه در سرعین ۱۰ ولادت ثبت می‌شود

ماهانه در سرعین ۱۰ ولادت ثبت می‌شود

رئیس ثبت‌احوال شهرستان سرعین گفت: به طور متوسط ماهانه ۱۰ ولادت در شهرستان سرعین ثبت می‌شود.

محرم لطافتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳ باتوجه‌به ثبت استانی در استان اردبیل ۶ هزار و ۸۸۹ ولادت و در شهرستان سرعین ۶۱ مورد ولادت ثبت شده است .
 
 وی مطرح کرد: نسبت جنسی در استان ۱۱۷ است که پسر ۱۱۷ و دختر ۱۰۰ ثبت شده است و آمار ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳ در چندقلوزایی به تعداد ۵۹۵ بوده که از این تعداد ۲۷۲ دوقلو و ۱۷ مورد سه‌قلو است.
 
 رئیس ثبت‌احوال شهرستان سرعین گفت: میانگین اولین فرزندآوری در شهرستان سرعین برای خانم‌ها ۲۴ سال و برای آقایان ۳۰ سال است.
 
 لطافتی با اشاره به تعداد فوتی های شهرستان گفت: ۵۴ مورد در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳ فوتی برای سرعین ثبت و گزارش داده شده است.
 
 وی تصریح کرد: باتوجه‌به نبود دفتر طلاق در سرعین آمار طلاق صفر مورد گزارش می شود؛ ولی آمار ازدواج‌های ثبت شده ۱۳ مورد برای ۶ماهه اول این سال ثبت شده است.
 
 رئیس ثبت‌احوال شهرستان سرعین گفت: در سال‌های گذشته اسامی و نام‌گذاری‌ها بیشتر بر اساس اصول و اخلاقیات دین مبین اسلام بود؛ ولی جدیداً متأسفانه بیشتر نام‌گذاری‌ها متفاوت و متغیر شده است همانطور که در روایت ها اشاره شده انتخاب نام نیک یکی از مهمترین وظایف پدر و مادر برای فرزندان خود است.
 
 لطافتی افزود: در ۶ماهه اول سال ۶۵۷ عدد صدور شناسنامه، ۵۲۴ استعلام ادارات دولتی و ۲۵۰ کارت هوشمند ملی صادر شده است.
 
  وی اظهار داشت: ارباب‌رجوع‌های شهرستانی در جریان باشند که ۱۶۷ مورد کارت ملی هوشمند صادر شده و آماده دریافت است که به دلیل عدم مراجعه ارباب رجوع بلاتکلیف مانده است.
 
 رئیس ثبت‌احوال شهرستان سرعین گفت: بر اساس قوانین اجرایی زمان ثبت ولادت تا ۱۵ روز بوده و برای فوتی‌ها تا ۱۰ روز باید ثبت شود در غیر این صورت خلاف قانونی صورت گرفته است.
 
 لطافتی تصریح کرد: سازمان ثبت‌احوال به‌عنوان مرجع رسمی در زمینه ثبت و صدور مدارک هویتی، نقش مهمی در مدیریت هویت افراد و ارائه خدماتی نظیر صدور شناسنامه و کارت ملی دارد که در این راستا ۱۹ مورد خدمات در این مرکز ارائه می‌شود.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ماهانه در سرعین ۱۰ ولادت ثبت می‌شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده منهای هفت